Desatero

saunování

1) Do sauny nechodíme ani hladoví ani s plným žaludkem. Je vhodné se najíst cca dvě hodiny před vstupem do saun.

2) Před vstupem do saunového světa/saun se osprchujte za použití mýdla.

3) Před, v průběhu a po saunování doplňujte dostatečně tekutiny. Voda a bylinkové čaje jsou nejvhodnější, alkohol pouze v menší míře. Osoby v podnapilém stavu by se saunovat neměly.

4) Před vstupem do saun a relaxační zóny se důkladně osušte.

5) Ideální je saunovat se od nižších teplot až po ty nejvyšší. Po každé sauně je nutné se osprchovat a ochladit.

6) V sauně s dřevěným obložením je dobré se podložit prostěradlem tak, aby se pot nedostal na dřevěné lavice a obložení. V parní lázni si opláchněte sedák a vstupujte dovnitř bez prostěradel či ručníků.

7) Po každé sauně si odpočiňte. Přibližně 1,5-2 násobek doby kterou jsme strávili v sauně. Do sauny nechodíme pokud jsme nemocní nebo cítíme, že nemoc přichází.

8) Po sauně je důležité ochlazení. Studené schlazení těla je důležitou součástí celého procesu saunování.

9) Ideální frekvence saunování je jednou až dvakrát týdně, vždy se třikrát až čtyřikrát ohřát a ochladit.

10) Do sauny chodí návštěvníci relaxovat, proto v saunách a relaxačních zónách nemluvte a buďte k ostatním ohleduplní.